Terug
Gepubliceerd op 03/09/2021

2021_MV_00020 - Mondelinge vraag van raadslid Greet De Troyer: Provinciale onderwijsinstellingen en digitale evolutie na pandemie

Provincieraad
wo 01/09/2021 - 14:00 Raadzaal
Behandeld

Samenstelling

Aanwezig

Phaedra Van Keymolen, Voorzitter; Christian Bauwens, ; Bart Blommaert, ; Hilde Bruggeman, ; Anna Maria Charlier, ; Carola De Brandt, ; Philippe De Coninck, ; Karlijn Deene, ; Lut De Jaeger, ; Vera De Merlier, ; Hilde De Sutter, ; Greet De Troyer, ; Elisabet Dooms, ; Leentje Grillaert, ; Olaf Evrard, ; Riet Gillis, ; Peter Hertog, ; Henk Heyerick, ; Filip Liebaut, ; Bruno Matthys, ; Hans Mestdagh, ; Kurt Moens, ; Walter Roggeman, ; Koen Roman, ; Eric Scheire, ; Kenneth Taylor, ; Lena Van Boven, ; Marleen Van De Populiere, ; Stefaan Van Gucht, ; Filip Van Laecke, ; Martine Verhoeve, ; Bart Vermaercke, ; An Vervliet, ; Joop Verzele, ; Kristof Windels, ; Steven Ghysens, Provinciegriffier

Verontschuldigd

Steve Herman,

Secretaris

Steven Ghysens, Provinciegriffier

Voorzitter

Phaedra Van Keymolen, Voorzitter
2021_MV_00020 - Mondelinge vraag van raadslid Greet De Troyer: Provinciale onderwijsinstellingen en digitale evolutie na pandemie 2021_MV_00020 - Mondelinge vraag van raadslid Greet De Troyer: Provinciale onderwijsinstellingen en digitale evolutie na pandemie

Motivering

Indiener(s)

Greet De Troyer

Verstuurd naar

Steven Ghysens

Tijdstip van indienen

wo 23/06/2021 - 11:49

Toelichting

Vraag gericht aan (gouverneur / deputatie / beide):

De deputatie

Duiding provinciaal belang van de vraag:

De Provincie richt onderwijs in. De digitale evolutie binnen de scholen, in eerste instantie noodgedwongen door Corona, opportuniteiten naar de toekomst.


Concrete vraag:

1. Algemeen - Zijn er uit de versnelde digitalisering n.a.v. de pandemie met lock downs en veiligheidsbeperkingen ook opportuniteiten aan het licht gekomen die een blijvend karakter kunnen of zullen krijgen omdat ze in het pedagogische verhaal kwaliteitsverhogend zijn of kunnen zijn, eventueel onder bepaalde voorwaarden?

2. Specifiek - wordt er ook voor het lesmateriaal een grote digitale stap vooruit gezet en papierverbruik beperkt cf. impact op kost en milieu?