Terug
Gepubliceerd op 09/02/2024

2024_PR_00019 - Logistiek - Facilitair beheer - Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding - Beroep doen op het agentschap Facilitair Bedrijf als aankoopcentrale - Machtiging van deputatie - Goedkeuring

Beleidscommissie 2
wo 21/02/2024 - 18:00 Provincieraadszaal
2024_PR_00019 - Logistiek - Facilitair beheer - Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding - Beroep doen op het agentschap Facilitair Bedrijf als aankoopcentrale - Machtiging van deputatie - Goedkeuring 2024_PR_00019 - Logistiek - Facilitair beheer - Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding - Beroep doen op het agentschap Facilitair Bedrijf als aankoopcentrale - Machtiging van deputatie - Goedkeuring

Motivering

Motivering

De raamovereenkomst 2018-824 werkkledij is intussen afgelopen. Een nieuwe raamovereenkomst dringt zich dus op.

Het agentschap Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid heeft een gunningsprocedure gevoerd voor een raamovereenkomst voor de levering van werkkledij met bestek 2023/HFB/MPMO/107361 ‘Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding’. In het bestek was bovendien voorzien dat bij de beoordeling, naast de minimumeisen die door de aanbestedende overheid werd opgelegd, ook kwaliteit en duurzaamheid beoordeeld werden.

Deze procedure werd bij wijze van de openbare procedure gepubliceerd. In het bestek was voorzien dat oa lokale besturen kunnen aansluiten bij dit raamcontract.

Het Facilitair Bedrijf gunde de opdracht als volgt: 

2023/HFB/MPMO/107361: Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding aan de firma TRIC – Vijverhoek 41/43 te 8520 Kuurne.

Dienst Aankoop, Transport en Verzending stelt voor om gebruik te maken van de opportuniteit om aan te sluiten bij de raamovereenkomst gesloten door de Vlaamse Overheid (Facilitair Bedrijf) voor het gedeelte werkkledij. 

Hierdoor is ons bestuur vrijgesteld om zelf een gunningsprocedure te organiseren en kunnen we gebruik maken van de gunstige voorwaarden die werden bedongen qua prijszetting en voorwaarden en dit tot 14 juni 2026, 1 x verlengbaar met 1 jaar.

De raming voor de opdracht is gebaseerd op wat werd afgenomen uit het voorgaande contract (type kledij en aantallen). Volgende zaken zouden worden afgenomen: t-shirts, polo's, sweaters, fleeces, werkbroeken, jeanswerkbroeken, regen- en winterkledij.

De opdracht zal als volgt opgedeeld:

* basisopdracht van 27 maand tot 14 juni 2026 (Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding), gedeelte werkkledij, raming 184 383,90 EUR excl btw of 276 531,40 EUR incl btw.

* verlenging 1 van 1 jaar tot 14 juni 2027 (Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding), gedeelte werkkledij, raming 92 147,50 EUR excl btw of 111 498,50 EUR incl btw.

De opdracht wordt afgesloten voor een duur van 27 maand met als startdatum 4 maart 2024. Aansluitend kan de raamovereenkomst 1 maal verlengd worden met een periode van 12 maand.

Er is advies van IDWMD. De kledij werd voorgelegd aan de vakbondsafgevaardigden op het overleg van 18 december 2023. De stalen stonden ter beschikking bij Dienst Aankoop. Er werden geen opmerkingen geformuleerd.

De bestellingen zullen geplaatst worden per afroep.

De aanvragende diensten/domeinen/onderwijsinstellingen betalen de kledij met hun eigen kredieten en zorgen voor de nodige budgetten.

Feitelijke en juridische gronden

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten, bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en concessies.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten.

Koninklijk besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten.

Koninklijk besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.

Provinciedecreet van 9 december 2005.

Besluit van de provincieraad 23 mei 2018 betreffende dagelijks bestuur.

Besluit

Artikel 1

De Provincieraad beslist een beroep te doen op het Agentschap Facilitair Bedrijf als aankoopcentrale voor de opdracht ‘Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding’ gedeelte werkkledij, gegund aan de firma TRIC – Vijverhoek 41/43 te 8520, KBO nr. 0428 955 378

Artikel 2

De Deputatie staat in voor het  sluiten van de overeenkomst ' ‘Raamovereenkomst voor het aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen en werkkleding’ gedeelte werkkledij, door het Facilitair Bedrijf gegund aan de firma TRIC – Vijverhoek 41/43 te 8520, KBO nr. 0428 955 378.

Artikel 3

De bestellingen gebeuren per afroep en worden telkens betaald met de kredieten die voorzien zijn door de aanvragende dienst/domein/onderwijsinstelling.