Het organisatiebeheersingssysteem bepaalt op welke wijze de organisatiebeheersing van de Provincie Oost-Vlaanderen wordt georganiseerd, met inbegrip van de te nemen controlemaatregelen, procedures en de aanwijzing van de personeelsleden en organen die ervoor verantwoordelijk zijn, en de rapporteringsverplichtingen van de personeelsleden die bij het organisatiebeheersingssysteem betrokken zijn. Dit organisatiebeheersingssysteem beantwoordt minstens aan het principe van functiescheiding waar mogelijk en is verenigbaar met de continuïteit van de werking van de provinciale diensten.
Het organisatiebeheersingssysteem is vastgesteld door de Provinciegriffier, na overleg met het managementteam. Het algemene kader van het organisatiebeheersingssysteem en de elementen daarin die raken aan de rol en de bevoegdheden van de Provincieraad zijn onderworpen aan de goedkeuring van de Provincieraad. In dit verslag wordt gerapporteerd volgens het op 6 juni 2019 door de Provinciegriffier vastgestelde en op 19 juni 2019 door de provincieraad goedgekeurde organisatiebeheersingssysteem.
Dit jaar is het organisatiebeheersingssysteem opnieuw geactualiseerd. De gecoördineerde versie wordt, ter kennisneming, als bijlage aan dit jaarverslag toegevoegd.
Artikelen 95 tot en met 97 van het Provinciedecreet van 9 december 2005
De provincieraadsbeslissing van 19 juni 2019 met betrekking tot het organisatiebeheersingssysteem
Het geactualiseerde Organisatiebeheersingssysteem van de provincie Oost-Vlaanderen wordt goedgekeurd.
Er wordt kennis genomen van het jaarverslag 2024 met betrekking tot organisatiebeheersing.